Skip to main content

Posts

Showing posts from May 29, 2022

Penktoji diena “Kultūrinė patirtis”

  Aplankėme tikrą ispanišką mokyklą. Ypatingai didelį įspūdį paliko tai, kaip jie integruoja spec.poreikių mokinius į kasdienines veiklas, įvairius renginius. Mokykla netgi turi savo daržą, kuriame mokiniai augina įvairias daržoves ir gėles. Baigiamojo renginio metu buvo apibendrinta visa kursų medžiaga ir visoms dalyvėms įteikti baigimo pažymėjimai. ESMOVIA organizavo ir kultūrinę patirtį – paeljos gamyba užmiesčio sodyboje, kurią vedė tikras virtuvės šefas. Tai buvo proga visoms dalyvėms dar geriau susipažinti, pasidžiaugti kursais ir kelione į Valenciją.

Ketvirtoji diena “Veiksmų planas”

  Kad ir kaip gaila, bet šiandien paskutinė mūsų kursų diena. Vis tik smagu, kad jos neleidome veltui. Gavome rimtą ataskaitinę užduotį – sukurti veiksmų planą, kurį realiai taikysime grįžę į Lietuvą savo kasdieninėje veikloje. Reikėjo atrinkti ir suplanuoti kurie metodai tinkamiausi mūsų mokiniams, ką bus galima realiai pritaikyti kas dieną, o kurie metodai bus taikomi kas savaitę. Negana to, dar turėjome susiplanuoti, kurie pratimai bus naudingos mūsų asmeniniame gyvenime ir surašyti konkretų veiksmų planą, kuriomis dienomis jas vykdysime. Kiekvienas dalyvis pristatė savo veiksmų planus, pasirašė ir pasižadėjo juos vykdyti, o lektorė Belen parašu patvirtino jų tinkamumą. Pati lektorė pažadėjo su visais susisiekti po mėnesio ir įsitikinti, kaip mums sekasi.

Trečioji diena “Paleisk savo pyktį”

  Šios dienos tikslas – išbandyti, kaip kūno pagalba galima reguliuoti savo emocijas. Lektorė Belen parodė, kaip balsu ir visu kūnu išleisti savo neigiamas emocijas, konkrečiai – pyktį. Ir kantriai praktikavosi, su kiekvienu dalyviu, kol visiems pavyko. Buvo tikrai nelengva, bet verta išmokti tokį naudingą metodą. Vėl mokėmės vizualizacijos, tik šį kartą ji buvo vedama be žodžių, o tik kvapų ir garsų pagalba. Taip pat susipažinome su “Insight timer” programėle, kurią galima naudoti kasdieninėms meditacijoms, siekiant sumažinti įtampą ir stresą. Piešėme mandalas ir rašėme laiškus kolegai bei pačiam sau. Šios metodikos tokios įtaigios, kad kai kas iš dalyvių net susigraudino.

Antroji diena “Pakeisk reikšmę”

  Susipažinome su metodika “Pakeisk reikšmę”. Praktiniais pratimais išbandėme, kad kartais tereikia pakeisti klausimą “Kodėl?” į klausimą “Dėl kokios priežasties tai atsitiko?” ir gyvenimas tampa lengvesnis. Tokia metodika gali padėti sumažinti streso lygį ne tik mokiniams, bet ir patiems mokytojams. Išbandėme ir kūno skanavimo techniką. Buvo labai neįprasta, netgi sudėtinga. Bet atlikę užduotį, visi dalyviai tiesiog tryško emocijomis. Buvo pristatyta ir metodika “Baltas ekranas” skirta darbui su negatyviomis emocijomis ir įkyriomis mintimis, kai niekaip neišeina jų atsikratyti. 

Pirmoji kursų diena

Susipažinome su pirmąja mūsų lektore, kuri pristatė visos savaitės mokymų planą. Jau pačią pirmą dieną pradėjome dvi praktikas: “Laimės stiklainis” ir “Dėkingumo dienoraštis”. Kiekvieną dieną pildysime mūsų grupei skirtus stiklainius, o paskutinę dieną kiekvienas perskaitysime savo įspūdžius ir mintis, kuriuose gyvenome visa savaitę. Ši praktika labai patiko, manome, kad tikrai bus naudinga ir mokiniams. Buvo pristatyta ir panaši metodika “Happy – crappy”. “Egoscue metodas” labai nustebino, bet visos pedagogės pripažino, kad jis labai tinkamas judriems, nenustygstantiems vietoje vaikams. Metodo esmė – bėgimas vietoje, visaip keičiant kūno padėtį. Lektorė paaiškino, kad kūno pagalba galime įtakoti savo emocinę savijautą. Taip pat išbandėme ir šiek tiek panašų, tik ilgesnį metodą KINRGY, kuriame kūno būsena keičiama remiantis 4 elementais: vanduo, oras, žemė ir ugnis.